Til innholdet

Handyman med ansvar for effektiviteten

Mer effektive installatører. Dette var målet da Lindpro skulle velge et nytt servicesystem som kunne understøtte selskapets strategi for økt produktivitet. Valget falt på Handyman fra GSGroup. Dette ble starten på et tett samarbeid.

“Vi har fått en stabil plattform for våre installatører. De kan nå fullføre jobber i henhold til sjekklister og dokumentere arbeidet direkte via Handymans app. Så sendes ferdig sluttrapport til kundene, sier Lena Pedersen, som er ansvarlig for fieldservice hos Lindpro.

 

God oversikt over kundens anlegg

“Installatørene våre er, og har alltid vært, veldig uavhengige. De kan selv opprette og aksepterer oppdrag via Handyman Mobile og legger selv opp arbeidsdagen. De kan gjøre stort sett alt arbeidet uten at administrasjonskontoret er involvert. Vi registrerer alt online og kan dermed fakturere kundene våre raskere. Og systemet gir våre installatører en god oversikt over de tekniske installasjonene og anleggene kundene har, sier hun.

 

Store forventninger til løsningen

Da Lindpro gikk ut i markedet og søkte etter et nytt servicesystem, var det med klare forventninger og en lang rekke krav til den nye leverandøren. Lindpro vurderte flere forskjellige systemer.  “Det var noen få leverandører til slutt som kunne møte våre krav. Handyman hadde mobile-delen som var en stor del av det vi lette etter den gangen. Handyman var også en av få som kunne tilby en fler-plattforms løsning. Vi la også stor vekt på referansekunder som Bravida, med tusenvis av ansatte som allerede bruker Handyman” sier Lena Pedersen.

 

Et enkelt og effektivt standardprodukt

Samtidig var det viktig for Lindpro at servicesystemet var et standardprodukt. “Det er OK at tilpasninger blir gjort, men endringer må etter hvert inkluderes i standardproduktet. Og det betyr at alle Handyman-kunder sammen bidrar til utviklingen av løsningen, "sier Lena Pedersen, og legger til:" At det er full integrasjon mellom Handyman og flåtestyringsmodulen vi bruker betydde også mye. Da blir det være og effektivt for våre mobile brukere. "

 

Viktige del av strategien

Det nye servicesystemet var en viktig del av Lindpro sin overordnede plan for fremtiden. “Lindpro har en strategi der vi for det første ønsker systemer som støtter virksomheten. Så har vi standardiseringsagendaen, og så har vi effektivitetsagendaen. Og der er her Handyman er en viktig del av strategien. Vi har høye forventninger til Handyman om å drive effektivitetsagendaen, forklarer finansdirektør i Lindpro, Kirsten Skjoldorf.

 

Plass i styringsgruppen

Hele implementeringsfasen skjedde i tett samarbeid med GSGroup som underveis var representert i Lindpros styringsgruppe.  ”Vi valgte å inkludere GSGroup i styringsgruppen. Og det har vært verdifullt. Samarbeidet med GSGroup har vært åpent og ærlig. GSGroup har fordelen ved at det ikke har vært et konsulentdrevet prosjekt, men tuftet på forretningsforståelse. Det er essensielt! Hvis konsulentene ikke forstår hvordan de skal kombinere IT med forretningsbehovet, og på den måte understøtte virksomheten, tilfører ikke løsningen verdi. Suksesskriteriet for meg var at når installatørene er fornøyde med Handyman, så skulle jeg være fornøyd. Ikke et sekund før»  sier Kirsten Skjoldorf.

 

Nøye planlagt implementering

Ifølge Lena Pedersen har Lindpros installatører tatt godt imot Handyman. Men først en grundig introduksjon og opplæring: “Alt nytt er vanskelig, og det har det selvfølgelig vært for oss også. Hele implementeringen var nøye planlagt, og opplæringsløpet ble gjennomført for en avdeling om gangen. Det må være lov å skryte av våre ansatte i denne prosessen. Det er helt vanvittig hvor positive de har vært til å få dette til. De bruker det - og vil bruke det. Og nå ønsker de å ta i bruk enda flere funksjoner.» "

 

Superfin sparring og forretningsforståelse

Totalt sett er Lindpro godt fornøyd med samarbeidet med GSGroup om Handyman: ”Vi opplever at vi nå har en leverandør som samarbeider, som utfordrer oss og som forstår vår virksomhet. Når det gjelder forutsigbarhet på avtaler og økonomi har GSGroup levert alt som har blitt lovet, sier Kirsten Skjoldorf.

 

 

Lindpro ble i april 2020 kjøpt av Kemp & Lauritzen. Det nye sammenslåtte selskapet er Danmarks største innen elektro, VVS, ventilasjon og kjøling med 2.700 ansatte og en forventet årlig omsetning på rundt 3,0 milliarder danske kroner.