2.11
2.10
Ny funksjonalitet
- PDF-dokumenter vises nå inne i appen, og det er mulig å redigere og kommentere i dokumentet.
- Rapporter fra Handyman Office kan nå vises og sendes til kunden direkte fra mobilen. Nytt valg i ordre-menyen.(Krever Office 9.6.3).
- Støtte for skriving til NFC-brikker i iOS versjonen. "Miface 1k Classic" brukker støttes ikke enn så lenge.
- Når en sjekkliste avsluttes kan det starte synkronisering med en gang. (Krever Office 9.6.2)
- Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for å skjule pris på fra enkelte grossister. (Krever Office e 9.6.2)
- Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for å skjule lagersteder som ikke er i bruk lengre. (Krever Office 9.6.2)
Forbedringer
- Bilde-redigering har nå støtte for flere linjetyper
- Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for optimalisert synkroniseringshastighet. (Krever Office 9.6.3)
2.9
Ny funksjonalitet
- Bestilling av varer fra grossist kan nå knyttes til avdelingens hovedlager (Krever Office 9.6)
- Hurtigvisning kan nå benyttes for visning av alle slags dokumenter på iOS
- Støtte for systemets tekststørrelse-innstillinger (iOS og Android)
- Det er nå mulig å angi sekundærkunde ved oppretting av ordre (Krever Office 9.6)
Forbedringer
- Registreringer med 0 i antall kan nå slettes etter synkronisering.
- Ny norm NEK 400:2022 tilgjenglig når man fyller ut Samsvarserklæring
2.8
Ny funksjonalitet
- Ny kalendervisning i Mine oppgaver
- Velg mellom liste- eller kalender-vising ved å klikke på fanene.
- Alle ordre-oppgaver og personlige avtaler vises i den nye kalenderen. Fravær som er ført vises også.
- Du kan endre planen din ved å dra og slippe oppgaver i kalenderen. Nye oppgaver kan legges til.
- Kalenderen har flere visninger som velges fra side-menyen: Dag, uke, måned og tidslinje.
- Du kan vise alle andre kalendere du har tilgang til på din enhet i kalenderen slik at du får full oversikt i appen.
- Personlige avtaler opprettes og redigeres nå direkte i appen.
- Personlige avtaler skal ikke lengre opprettes i den eksterne kalenderen.
- Oppretting av avtaler med gjentagelse vil bli støttet i en senere versjon.
- Den eksterne Handyman kalendren oppdateres forsatt slik at telefonens varslinger virker som før.
- Kommandoer i QR-koder og NFC brikker.
- Kostnadsbærere/inndelinger kan angis i kommando for registrering av tid.
- Mere informasjon om dette finnes her
Forbedringer
- URL i prisliste/materiell vises i materiellinfo. Klikk på link for å gå til siden.
- Opprette ny ordre: Reparasjonsordre er standard valg hvis utstyr er valgt.
- Forbedringer i Android 11 dokumenthandtering.
- Støtter nye regler for handtering av planlagt materiell i Handyman Office 9.5.2
- Støtter nye muligheter for handtering av standard sjekklister på ordrekategori og utstyr i Handyman Office 9.5.2
2.7
Ny funksjonalitet
- Servicemodul - Noen funksjoner krever Office-versjon 9.5.1
- Utylling av serviceoppgaver har nå samme grensesnitt som sjekklister. Instruksjoner og knappene Forrige/Neste finnes i detaljbildet.
- Alle datatyper som finnes i sjekklister kan nå brukes i service-skjemaer (9.5.1).
- Notater kan legges inn på utstyr. Notathistorikk er alltid tilgjengelig når du utfører service (9.5.1).
- Manuell sortering av rekkefølge på serviceskjemaer i Handyman Office benyttes når du utfører service og i service-rapporten. (9.5.1).
- Reparasjonsordre: Kundens feilbeskrivelse er ikke lengre påkrevd.
Forbedringer
- Tilbudsrapporten viser nå fastpristilbud på riktig måte.
- Nummerformatering i rapporter er forbedret.
- Forbedringer i grossisttjenester.
2.6
Ny funksjonalitet
- Scanning av QR-koder og NFC brikker
- Handyman kan nå styres utenfra ved hjelp av kommandoer i QR-koder og NFC brikker.
- Dette kan brukes til å søke opp utstyr eller ordre. I tillegg kan man stille inn synkroniseringadresse og føre timer på en rask måte via QR-koder.
- Mere informasjon finnes her
- Automatisk scanning av NFC brikker uten at appen er aktiv for iPhone Xs og nyere
- Endring av utstyr på reparasjons- og installsjonsordre
- Det er nå mulig å legge til og fjerne utstyr fra slike ordre.
- Når nye ordre opprettes kan man også legge til flere utstyr på samme ordre
- Handyman Office versjon 9.4.3 kreves for å bruke denne muligheten
Forbedringer
- Liste med utstyr
- Du kan nå selv velge hva du vil se i listen på samme måte som i ordrelisten. Klikk på side-menyen for å konfigirere innholdet.
- Appen husker dine innstillinger for hvert sted listen vises slik at du kan se det som er viktig avhengig av hvor du er i appen.
- Søking i ordrelisten
- Søk etter utstyr finner nå også ordre der utstyret er en av flere utstyr på ordren.
- Ny inndeling for å se eller søke i alle ordre
- Ordreoversikt eller sjekklisterapport er nå tilgjengelig fra signatur-skjermen når du eller kunden signerer.
2.5
Endret funksjonalitet
- Søk i utstyrsliste - Behandler mellomrom som OG-kriterie som i andre listesøk
- Det er nå ikke tillatt å slette planlagt materiell på en ordre
- Samsvarserklæring dialog: Ingen standardverdier fylles ut automatisk og endret valideringsregel
Forbedringer
- Timeføringsvarsel beregning er forbedret og basert på ny teknisk løsning
- Økt innrykk til undermenyer i hovedmenyen. Gjør det lettere å se undermenyer
- Video- og lyddokumenter håndteres riktig i visningsmodus
- Fildeling med Excel/Word er forbedret på alle plattformer
- Geotagging bevares når du redigerer eller legger til bilder
- Ytelsesforbedringer i kjørebok og materiell-håndtering
- iPhone: Bakgrunnsfargen på topp og bunn er nå riktig på iPhone X og nyere
Viktige rettelser
- Rettet feil på restriksjonskrav i Timeføringsvarsel
- Bedre ytelse ved håndtering av hendelser
- Rettelse for synlighet av ikoner for brukere av Android 11 på noen telefontyper
Vi har også gjort flere rettelser og forbedringer i dokumenthåndtering, NFC, sjekklister og mer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
2.4
Ny funksjonalitet
- Flytt materiell og timer mellom ordre
- Flytt alle registreringer som ikke er synkronisert eller enkelt-registreringer. Hvis registreringen allerede synkronisert, lages en motpost automatisk.
- Raskere utfylling av sjekklister
- Hurtigområde til venstre gjelder nå for alle typer spørsmål. Etter utfylling av svar vises neste punkt automatisk
- Ny layout i listen viser svartype og verdi for alle punkter
- Instrukser vises direkte i detalj-bildet for punktet
- Oppdatert timeoversikt - Sum per lønnsart vises til slutt i rapporten
- Oppdatert ordreoversikt - Nytt valg i innstillinger for å summere timer og materiell på samme varenummer/lønnsart
Forbedringer
- Scanning av strekkode i materiellisten på ordre vil nå redigere eksisterende regisitrering eller opprette ny automatisk.
Feilrettinger
- Bilder på serviceskjema kunne bli overskrevet når flere bilder ble lagt til på samme serviceskjema
- Knapp for hurtigliste var ikke synlig etter forrige oppdatering
- Serivceskjema oppdateringer ble av og til ikke lagret i delt-skjerm modus
2.3
Ny funksjonalitet
- Oppdatert design på datovelger gjør det raskere å angi dato og tid
- Automatisk tidsberegning gjelder også for lønnsarter for tilleggstid
- Brukernes nåværende posisjon vises på kartet
- Nye redigeringsmuligheter i bilderedigering
Forbedringer
- Hastighetesforbedringer når du legger til eller redigerer bilder
- Ordrelisten oppdateres raskere
- Inndelinger/kostnadsbærere huskes nå mellom registreringer på samme ordre
- Rettet lagring av kursfortegneler før synkronisering
- Rettet problemer med delvis mottak av bestillinger
- Rettet problemer tilkobling til kjørebok via 4G hos noen tele-operatører
2.2
Ny funksjonalitet
- Rabatt i prosent kan spesifiseres per rad for registrering av materiell og timer og kostnader
- Informasjon om innholdet i "lukkede" varepakker kan nå vises (krever Handyman Office 9.4 eller nyere)
- Mer detaljerte rettigheter for redigering av utstyr støttes (Krever Handyman Office 9.4 eller nyere)
Forbedringer
- Rettet feil der materiell ikke kunne registreres når ingen lagersteder var tilgjengleig
- Forbedret håndtering av varepriser og lokale lageroppdateringer
- Søk etter varer fra grupper støtter nå varer på alle nivåer i gruppestrukturen
- Kursfortegnelse: Endret inntasting av Tilførselskabel fra tall til tall og bokstaver
2.1
Ny funksjonalitet
- Ny layout på appikon
- Noe forbedret hastighet på oppstart av appen
- Støtte for lageroppdateringer basert på planlagt materiell. (Handyman Office 9.2.2 eller nyere kreves)
Feilrettelser
- Strekkode scanning virket ikke i lister og materiell-søk
- Det var ikke mulig å legge til nye elementer i inndelingslister (Kostnadsbærere og punkter)
- Sats nullstilles når lønnsart endres ved registrering av timer
- Rettet handtering av desimalskille ved innlegging av tall
- Tilbud kan nå opprettes fra ordermeny
- Kursfortegnelse er oppdatert i hehold til NELFO standrad. Tverrsnitt tillater nå tekst på formen 2x3x240, 3x240 eller 4G240
- Rettet visning av kursfortegnelse etter at ny kursfortegnelse ble lagt til
- Forbedret feilmelding ved tilkoblingsproblemer i kjørebok
- Rettet feil ved sammenslåning av turer i kjørebok
- Søkeresultat nullstilles når søkepanel lukkes
- Fjernet mulighet for å angi i antall på lønnsartregistrering
- Rettet bergning av antall timer for innværende uke
- Rettet feil ved lagring av 0 i antall under lagertelling
- Liste med bestillinger oppdateres etter sending av bestilling
- Rettet feil ved sending av bestilling via epost eller telefon
- Rettet diverse stopp i appen
2.0
- Støtte for ny ressursplanlegger på server som åpner for planlagt dato på ordre. Dette krever Handyman Office 9.2.1 eller høyere
- Støtte for Rettighetsstyring på ordrekategori. Dette krever også Handyman Office 9.2.1 på server
- Støtte for URL som dokumenttype. Dette krever en Office versjon på server som annonseres senere
1.19
- Hastighetsforbedringer
- Ordremeny er raskere
- Bedre plassering av menyer
- Forbedret grensesnitt for ordreliste og listen for timer og kostnader
- Forsinkelse ved markering av søkeresultater
- Gruppering og sortering av ulike lister er forbedret
- Tsjekkisk språk er inkludert
- Intervall for minutter ved føring av tid kan konfigureres til 1, 5, 10, 15 eller 30 minutter
1.18.1
- Hastighetsforbedringer
- Flere feilrettelser
1.17
- Større felt for å lette inntastingen
- Støtte for nye hendelsetyper
1.16
16.10.2019
- Støtte for redigering av PDF filer
- Flere blå knapper for enklere bruk
- Støtte for FTPS ved sending av bestilling
1.15.1
04.08.2019
- Hurtiglister for timer & kostnader
- Multi-enhet forbedringer
- Service-historikk forbedringer