Til innholdet
alt

Versjonshistorikk

Her finner du informasjon om hva som er nytt i de forskjellige Handyman utgavene

Handyman Mobile

2.11

Vi flytter til nye sider

2.10

Ny funksjonalitet

  • PDF-dokumenter vises nå inne i appen, og det er mulig å redigere og kommentere i dokumentet.



  • Rapporter fra Handyman Office kan nå vises og sendes til kunden direkte fra mobilen. Nytt valg i ordre-menyen.(Krever Office 9.6.3).



  • Støtte for skriving til NFC-brikker i iOS versjonen. "Miface 1k Classic" brukker støttes ikke enn så lenge.
  • Når en sjekkliste avsluttes kan det starte synkronisering med en gang. (Krever Office 9.6.2)
  • Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for å skjule pris på fra enkelte grossister. (Krever Office e 9.6.2)
  • Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for å skjule lagersteder som ikke er i bruk lengre. (Krever Office 9.6.2)

Forbedringer

  • Bilde-redigering har nå støtte for flere linjetyper
  • Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for optimalisert synkroniseringshastighet. (Krever Office 9.6.3)

 

2.9

Ny funksjonalitet

  • Bestilling av varer fra grossist kan nå knyttes til avdelingens hovedlager (Krever Office 9.6)


  • Hurtigvisning kan nå benyttes for visning av alle slags dokumenter på iOS


  • Støtte for systemets tekststørrelse-innstillinger (iOS og Android)
  • Det er nå mulig å angi sekundærkunde ved oppretting av ordre (Krever Office 9.6)

Forbedringer

  • Registreringer med 0 i antall kan nå slettes etter synkronisering.
  • Ny norm NEK 400:2022 tilgjenglig når man fyller ut Samsvarserklæring

2.8

Ny funksjonalitet

    • Ny kalendervisning i Mine oppgaver
      • Velg mellom liste- eller kalender-vising ved å klikke på fanene.
      • Alle ordre-oppgaver og personlige avtaler vises i den nye kalenderen. Fravær som er ført vises også.
      • Du kan endre planen din ved å dra og slippe oppgaver i kalenderen. Nye oppgaver kan legges til.
      • Kalenderen har flere visninger som velges fra side-menyen: Dag, uke, måned og tidslinje.
      • Du kan vise alle andre kalendere du har tilgang til på din enhet i kalenderen slik at du får full oversikt i appen.
      • Personlige avtaler opprettes og redigeres nå direkte i appen.
        • Personlige avtaler skal ikke lengre opprettes i den eksterne kalenderen.
        • Oppretting av avtaler med gjentagelse vil bli støttet i en senere versjon.
      • Den eksterne Handyman kalendren oppdateres forsatt slik at telefonens varslinger virker som før.

 

  • Kommandoer i QR-koder og NFC brikker.
    • Kostnadsbærere/inndelinger kan angis i kommando for registrering av tid.
    • Mere informasjon om dette finnes her

Forbedringer

  • URL i prisliste/materiell vises i materiellinfo. Klikk på link for å gå til siden.
  • Opprette ny ordre: Reparasjonsordre er standard valg hvis utstyr er valgt.
  • Forbedringer i Android 11 dokumenthandtering.
  • Støtter nye regler for handtering av planlagt materiell i Handyman Office 9.5.2
  • Støtter nye muligheter for handtering av standard sjekklister på ordrekategori og utstyr i Handyman Office 9.5.2

2.7

Ny funksjonalitet

  • Servicemodul - Noen funksjoner krever Office-versjon 9.5.1
    • Utylling av serviceoppgaver har nå samme grensesnitt som sjekklister. Instruksjoner og knappene Forrige/Neste finnes i detaljbildet.
    • Alle datatyper som finnes i sjekklister kan nå brukes i service-skjemaer (9.5.1).
    • Notater kan legges inn på utstyr. Notathistorikk er alltid tilgjengelig når du utfører service (9.5.1).
    • Manuell sortering av rekkefølge på serviceskjemaer i Handyman Office benyttes når du utfører service og i service-rapporten. (9.5.1).
    • Reparasjonsordre: Kundens feilbeskrivelse er ikke lengre påkrevd.

Forbedringer

  • Tilbudsrapporten viser nå fastpristilbud på riktig måte.
  • Nummerformatering i rapporter er forbedret.
  • Forbedringer i grossisttjenester.

2.6

Ny funksjonalitet

  • Scanning av QR-koder og NFC brikker
    • Handyman kan nå styres utenfra ved hjelp av kommandoer i QR-koder og NFC brikker.
    • Dette kan brukes til å søke opp utstyr eller ordre. I tillegg kan man stille inn synkroniseringadresse og føre timer på en rask måte via QR-koder.
    • Mere informasjon finnes her
    • Automatisk scanning av NFC brikker uten at appen er aktiv for iPhone Xs og nyere

  • Endring av utstyr på reparasjons- og installsjonsordre
    • Det er nå mulig å legge til og fjerne utstyr fra slike ordre.
    • Når nye ordre opprettes kan man også legge til flere utstyr på samme ordre
    • Handyman Office versjon 9.4.3 kreves for å bruke denne muligheten

Forbedringer

  • Liste med utstyr
    • Du kan nå selv velge hva du vil se i listen på samme måte som i ordrelisten. Klikk på side-menyen for å konfigirere innholdet.
    • Appen husker dine innstillinger for hvert sted listen vises slik at du kan se det som er viktig avhengig av hvor du er i appen.
  • Søking i ordrelisten
    • Søk etter utstyr finner nå også ordre der utstyret er en av flere utstyr på ordren.
    • Ny inndeling for å se eller søke i alle ordre
  • Ordreoversikt eller sjekklisterapport er nå tilgjengelig fra signatur-skjermen når du eller kunden signerer.

2.5

Endret funksjonalitet

  • Søk i utstyrsliste - Behandler mellomrom som OG-kriterie som i andre listesøk
  • Det er nå ikke tillatt å slette planlagt materiell på en ordre
  • Samsvarserklæring dialog: Ingen standardverdier fylles ut automatisk og endret valideringsregel

Forbedringer

  • Timeføringsvarsel beregning er forbedret og basert på ny teknisk løsning
  • Økt innrykk til undermenyer i hovedmenyen. Gjør det lettere å se undermenyer
  • Video- og lyddokumenter håndteres riktig i visningsmodus
  • Fildeling med Excel/Word er forbedret på alle plattformer
  • Geotagging bevares når du redigerer eller legger til bilder
  • Ytelsesforbedringer i kjørebok og materiell-håndtering
  • iPhone: Bakgrunnsfargen på topp og bunn er nå riktig på iPhone X og nyere

Viktige rettelser

  • Rettet feil på restriksjonskrav i Timeføringsvarsel
  • Bedre ytelse ved håndtering av hendelser
  • Rettelse for synlighet av ikoner for brukere av Android 11 på noen telefontyper

Vi har også gjort flere rettelser og forbedringer i dokumenthåndtering, NFC, sjekklister og mer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.

2.4

Ny funksjonalitet

  • Flytt materiell og timer mellom ordre
    • Flytt alle registreringer som ikke er synkronisert eller enkelt-registreringer. Hvis registreringen allerede synkronisert, lages en motpost automatisk.
  • Raskere utfylling av sjekklister
    • Hurtigområde til venstre gjelder nå for alle typer spørsmål. Etter utfylling av svar vises neste punkt automatisk
    • Ny layout i listen viser svartype og verdi for alle punkter
    • Instrukser vises direkte i detalj-bildet for punktet
  • Oppdatert timeoversikt - Sum per lønnsart vises til slutt i rapporten
  • Oppdatert ordreoversikt - Nytt valg i innstillinger for å summere timer og materiell på samme varenummer/lønnsart

Forbedringer

  • Scanning av strekkode i materiellisten på ordre vil nå redigere eksisterende regisitrering eller opprette ny automatisk.

Feilrettinger

  • Bilder på serviceskjema kunne bli overskrevet når flere bilder ble lagt til på samme serviceskjema
  • Knapp for hurtigliste var ikke synlig etter forrige oppdatering
  • Serivceskjema oppdateringer ble av og til ikke lagret i delt-skjerm modus

2.3

Ny funksjonalitet

  • Oppdatert design på datovelger gjør det raskere å angi dato og tid
  • Automatisk tidsberegning gjelder også for lønnsarter for tilleggstid
  • Brukernes nåværende posisjon vises på kartet
  • Nye redigeringsmuligheter i bilderedigering

Forbedringer

  • Hastighetesforbedringer når du legger til eller redigerer bilder
  • Ordrelisten oppdateres raskere
  • Inndelinger/kostnadsbærere huskes nå mellom registreringer på samme ordre
  • Rettet lagring av kursfortegneler før synkronisering
  • Rettet problemer med delvis mottak av bestillinger
  • Rettet problemer tilkobling til kjørebok via 4G hos noen tele-operatører

2.2

Ny funksjonalitet

  • Rabatt i prosent kan spesifiseres per rad for registrering av materiell og timer og kostnader
  • Informasjon om innholdet i "lukkede" varepakker kan nå vises (krever Handyman Office 9.4 eller nyere)
  • Mer detaljerte rettigheter for redigering av utstyr støttes (Krever Handyman Office 9.4 eller nyere)

Forbedringer

  • Rettet feil der materiell ikke kunne registreres når ingen lagersteder var tilgjengleig
  • Forbedret håndtering av varepriser og lokale lageroppdateringer
  • Søk etter varer fra grupper støtter nå varer på alle nivåer i gruppestrukturen
  • Kursfortegnelse: Endret inntasting av Tilførselskabel fra tall til tall og bokstaver

2.1

Ny funksjonalitet

  • Ny layout på appikon
  • Noe forbedret hastighet på oppstart av appen
  • Støtte for lageroppdateringer basert på planlagt materiell. (Handyman Office 9.2.2 eller nyere kreves)

Feilrettelser

  • Strekkode scanning virket ikke i lister og materiell-søk
  • Det var ikke mulig å legge til nye elementer i inndelingslister (Kostnadsbærere og punkter)
  • Sats nullstilles når lønnsart endres ved registrering av timer
  • Rettet handtering av desimalskille ved innlegging av tall
  • Tilbud kan nå opprettes fra ordermeny
  • Kursfortegnelse er oppdatert i hehold til NELFO standrad. Tverrsnitt tillater nå tekst på formen 2x3x240, 3x240 eller 4G240
  • Rettet visning av kursfortegnelse etter at ny kursfortegnelse ble lagt til
  • Forbedret feilmelding ved tilkoblingsproblemer i kjørebok
  • Rettet feil ved sammenslåning av turer i kjørebok
  • Søkeresultat nullstilles når søkepanel lukkes
  • Fjernet mulighet for å angi i antall på lønnsartregistrering
  • Rettet bergning av antall timer for innværende uke
  • Rettet feil ved lagring av 0 i antall under lagertelling
  • Liste med bestillinger oppdateres etter sending av bestilling
  • Rettet feil ved sending av bestilling via epost eller telefon
  • Rettet diverse stopp i appen

2.0

  • Støtte for ny ressursplanlegger på server som åpner for planlagt dato på ordre. Dette krever Handyman Office 9.2.1 eller høyere
  • Støtte for Rettighetsstyring på ordrekategori. Dette krever også Handyman Office 9.2.1 på server
  • Støtte for URL som dokumenttype. Dette krever en Office versjon på server som annonseres senere

1.19

  • Hastighetsforbedringer
    • Ordremeny er raskere
    • Bedre plassering av menyer
    • Forbedret grensesnitt for ordreliste og listen for timer og kostnader
    • Forsinkelse ved markering av søkeresultater
    • Gruppering og sortering av ulike lister er forbedret
  • Tsjekkisk språk er inkludert
  • Intervall for minutter ved føring av tid kan konfigureres til 1, 5, 10, 15 eller 30 minutter

1.18.1

  • Hastighetsforbedringer
  • Flere feilrettelser

1.17

  • Større felt for å lette inntastingen
  • Støtte for nye hendelsetyper

1.16

16.10.2019 

  • Støtte for redigering av PDF filer
  • Flere blå knapper for enklere bruk
  • Støtte for FTPS ved sending av bestilling

1.15.1

04.08.2019 

  • Hurtiglister for timer & kostnader
  • Multi-enhet forbedringer
  • Service-historikk forbedringer

Handyman Office

9.6.4

Vi flytter til nye sider

9.6.3

Detaljer

  • Optimaliseringer i synk for å redusere tid til synkronisering
  • Utvidet funksjonalitet i HM-API (egen dokumentasjon)
  • Utvidet funksjonalitet i timegodkjenningsmodulen

9.6.2

Detaljer

Forbedret brukervennlighet i planlegger

9.6.1

Detaljer

Vedlikeholdsoppdatering hvor vi har oppgradert rammeverket og innført nye forbedringer

  • Lagring av flere dokumenter samtidig
  • Plugin kan vises i HM Office menyen
  • Aktivitetslogg for ordre

9.5.2

Detaljer

  • Vi har forbedret tilbudsveiviseren og inkludert flere mindre endringsforespørsler i tillegg til fokus på vedlikehold

9.5.1

Detaljer

  • Serviceoppgaver støtter nå de samme oppgavetyper som for sjekkliste
  • Serviceskjema kan legges til i en allerede opprettet serviceordre
  • Serviceskjema kan nå sorteres manuelt
  • Vi har innført utstyrsnotater som blir synkronisert med mobil

9.4.3

Detaljer

Flere forbedringer og noen nye funksjoner som øker stabilitet og sikkerhet.

9.4.2

Detaljer

  • Vår andre leveranse fra vårt strategiske prosjekt. Fokus på stabilitet i synkroniseringsserver og ny databasemodell for meldingsloggen i HM Office

9.4.1

Detaljer

  • Ny funksjonalitet i planlegger, nye Handyman ikoner og flere lagerstyringsmuligheter

9.3.1

Detaljer

  • Dette er første leveranse fra vårt stragiske prosjekt for å flytte Handyman inn i en mer moderne og skalerbar plattform. Fokus i den første leveransen har vært forbedringer i måten vi belaster database serveren.

9.2.1

Detaljer

  • Oppdatert integrasjon og fornyet funksjonalitet i Office for Boligmappa
  • Kart er nå kompatible i forhold til nye forutsetninger fra leverandør
  • Ny innstilling for lønnsarter for å tillate at de blir automatisk godkjent i timegodkjenningsmodulen
  • Ny rettighetstyring for ordrekategorier for å bestemme hvem som kan endre disse på mobilen
  • Hastighetsforbedringer i Office for utskrift av ordre-rapporter, innloggingsprosess og meldingslogg

9.0.2

Detaljer

  • Ny ressursplanlegger

8.2.2

Detaljer

  • Budsjett for ordre er forbedret
  • Timegodkjenningsmodulen er forbedret

8.2.1

Detaljer

  • Oppdatert brukergrensesnitt i dialogen for å legge til tid & andre kostnader
  • Støtte for skjermer med høy oppløsning
  • Lønnseksport er utvidet til å ha med lønnsartens navn til lønn og enhet
  • Ordreeksport utvidet til å inkludere kundens feilbeskrivelse
  • Ordre import utvidet til å inkludere inntektskategorier

8.1.2

Detaljer

  • Innstilling per bruker om den har lov til å endre avtaler eller ikke på mobil
  • Innstilling for om sjekklister skal låses etter signering av kunde
  • Støtte for flere variable mottagere ved oppsett av automatisk sending av sjekkliste

8.1.1

Detaljer

  • MultiDevice - Hver bruker som har en lisens kan nå ha Handyman på flere enheter

8.0.4

Detaljer

  • Service modulen rettighetsstyres så kun valgte profiler kan endre data

8.0.3

30.10.2019 - Detaljer

  • Ny kompakt ordreveiviser
  • Automatisk innlogging i Kjørebok
  • NELFO versjon 5 sjekklister
  • Tilbud - bedre støtte for egne betingelser
  • Tilbud - bruksforbedringer
  • Kontrakt - forbedringer i veiviser
  • Enklere flytting av utstyr / endring av eier
  • Sjekklister tilgjengelig i Handyman Time
  • Bedre handtering av aktive sjekklister med gammel versjon

8.0.1

19.11.2018

  • Denne versjonen introduserer vårt nye rapportsystem med nytt utseende på alle rapportene som er knyttet til ordre.
  • Ny konfigurasjonsside for rapportoppsett, rapportspråk og tilpassede rapporter.
  • Ny analysemodul der brukerne kan opprette egendefinerte rapporter uavhengig av ordrer.
  • Konfigurering av automatiske utskrifter er endret med muligheten til å stoppe / starte tjenester per utskriftstype (utskrift, e-post, kopi til mappe).
  • GDPR-tilpasninger
  • Forutsetter at .NET 4.6.2 er installert.
  • Handyman Administrator støttes ikke lenger og er fjernet fra produktet.