Til innholdet

handyman

Support

Telefon

Telefon

+47 22 79 76 33

Fjernhjelp

Fjernhjelp

Klikk her...

Kontaktskjema

Kontaktskjema

Klikk her...

Viktig informasjon for Windows brukere

Les mer

Viktig informasjon ved oppgradering

Les mer

Viktige endringer i servicemodulen

Les mer

Oppdaterte og nye sjekklister

Les mer

FAQ

  1. Lag en logo i korrekt størrelse (logoen vi bruker som default er 170 x 44) med filnavn: logo.png. (viktig at filen heter eksakt dette)
  2. Logg deg på serveren(e) hvor synkserveren er installert
  3. Legg filen i Office installasjonen i mappen: DLL\Bin7\Templates\

Se brukerveiledningen her...

Handyman Mobile appen har tilgang til ditt Kamera, dine bilder og GPS. Kamera og bilder brukes, slik at disse kan legges ved ordrer. GPS benyttes til navigasjon til arbeidsstedet, og for å oppdatere posisjonen på arbeidsstedet på ordren. Den gjeldende GPS-posisjonen blir ikke lagret, eller sendt til andre brukere. Uansett benytter vi kun tilgangen til disse datene, så lenge appen er aktiv.

Alle kan selv oppgradere Handyman. Dette gjøres fra server, der hovedinstallasjonen til Handyman ligger. Det er en del forutsetninger for at installasjonen skal gå smertefritt:

For de som har flere servere, Appserver, Terminalserver, DMZ etc. burde oppgradering planlegges og utføres av egen IT avdeling, eller av Handymans egne konsulenter.

Server kan kunne trenge en restart etter oppgradering.

Ingen brukere kan benytte Handyman Office eller Handyman Administrator mens oppgraderingen pågår.

Alle brukere som har installert Handyman lokalt på sin PC (ikke via TS/Citrix etc.) må oppgradere sin versjon, dette gjøres automatisk når bruker logger på Handyman.

Alle integrasjoner burde stoppes manuelt.

Hvis de ikke blir stoppet manuelt før installasjon vil det være nødvendig med en restart av server.

Handyman sine egne tjenester vil bli stoppet automatisk når oppgraderingen pågår.

Alle ventende Windows oppdateringer kan fremtvinge en restart etter installasjonen av Handyman.

Hvis man ikke har en gyldig backuplokasjon for Handyman, vil man manuelt måtte foreta en backup etter fullført installasjon.
Synkroniseringsserver finner du i Handyman ControlCenter. Fra Handyman ControlCenter kan du starte og stoppe Synkroniseringsserveren

Dette betyr at oppdateringen av selve programmet gikk fint, men oppdateringen av selve databasen feilet.  Dette kan løses på følgende måte:

Åpne Handyman ControlCenter

Velg fanen «SQL Server»

Velg «Folder for backup»

Sett backup-lokasjon. (Det er anbefalt å velge en backup-lokasjon som SQL-serveren har tilgjengelig. 



Velg så «Upgrade» for å oppgradere databasen manuelt

 

Skulle det fortsatt dukke opp en advarsel om «Installation Failed», vennligst ta kontakt med Handyman Support    

 

Her ser det ut til at lisensen er tildelt, og da bør følgende punkter kontrolleres:

  1. Har deltager lagt inn korrekt brukernavn og passord?
    1. Gå til Innstillinger > Tilkoblinger > "Oppgi legitimasjon"  på mobilen
    2. PS! Brukernavn skal inneholde både kundenummer og brukernavnet: kundeid_brukernavn 
  2. Har dere konfigurert lønnsarter som skal brukes til GPS reiselogg?
    1. I Handyman Office gå til Konfigurasjon > Lønnsarter
    2. Gå inn på lønnsarten som skal brukes med kjøreboken
    3. Velg fliken "Kjørebok/GPS reiselogg"
    4. Kontroller at det er avhuket i boksen for "Tilgjengelig for registrering av GPS-reiselogg"

Last ned brukerveiledning her...

Se brukerveiledningen her...

Handyman kan ikke startes uten lisens. Fra versjon 6.2.936 og nyere så benytter vi et nytt lisenssystem som krever en aktiveringsnøkkel som utstedes av Handyman.

  • Aktiveringsnøkkel blir distribuert per epost til kunde.
  • Hvis du starter Handyman Office uten lisens får du umiddelbart spørsmål om aktiveringsnøkkel hvis denne ikke allerede er aktivert.

Se brukerveiledning her...

Se brukerveiledning her...

Handyman Office (fra versjon 7.9.1) er kompatibel med SQL Server 2008 og nyere.
1. Åpne Handyman Control Center
2. Velg SQL Serversql server




3. I den røde firkanten på bildet over vil du se hvilken versjon av SQL dere har idag.
- Står det her at dere har Microsoft SQL Server 2005; ta kontakt med support for å planlegge oppgradering av denne.
- Har dere Microsoft SQL Server 2008 eller nyere kan dere oppgradere Handyman Office.

NB! Anbefaler at dere gjør dere kjent med innholdet i versjonsnotatet for denne versjonen.

Support Handyman vil planlegge og gjennomføre oppgradering av SQL server for de kundene som trenger dette. Dette oppdraget faktureres etter fastpris.

Ta kontakt med Support på tlf 22 79 76 33, eller send oss en epost: support@gsghandyman.no.

Ja det stemmer. Oppgradering er kun mulig med SQL Server 2008 eller nyere. Dere må oppgradere SQL serveren. NB! Vi anbefaler på det sterkeste at oppgradering av SQL server utføres av Handyman eller konsulenter verifisert av oss. Ved forsøk på å oppgradere Handyman Office til 7.9.1 vil dere bli presentert for en feilmelding, og oppgraderingen blir avbrutt. Tidligere versjoner av Handyman Office er fortsatt kompatible med SQL versjon 2005 (f.eks versjon 7.8.3).

Nedlastinger

Last ned Handyman Mobile her...