Til innholdet

handyman

Support

telefon

telefon

+47 22 79 76 33

fjernhjelp

fjernhjelp

Klikk her...

kontaktskjema

kontaktskjema

Klikk her...

versjonshistorikk

versjonshistorikk

Les mer om oppdateringer og versjonshistorikk i Handyman her

handyman Office for deg som bruker Handyman Administrator

Les mer

den nye Handyman Mobile appen er nå tilgjengelig

Les mer

handyman 8

Les mer

viktig informasjon ved oppgradering

Les mer

faq

  1. Lag en logo i korrekt størrelse (logoen vi bruker som default er 170 x 44) med filnavn: logo.png. (viktig at filen heter eksakt dette)
  2. Logg deg på serveren(e) hvor synkserveren er installert
  3. Legg filen i Office installasjonen i mappen: DLL\Bin7\Templates\

Se brukerveiledningen her...

Handyman Mobile appen har tilgang til ditt Kamera, dine bilder og GPS. Kamera og bilder brukes, slik at disse kan legges ved ordrer. GPS benyttes til navigasjon til arbeidsstedet, og for å oppdatere posisjonen på arbeidsstedet på ordren. Den gjeldende GPS-posisjonen blir ikke lagret, eller sendt til andre brukere. Uansett benytter vi kun tilgangen til disse datene, så lenge appen er aktiv.

Alle kan selv oppgradere Handyman. Dette gjøres fra serveren hvor hovedinstallasjonen til Handyman ligger.

Har dere flere servere som Applikationsserver, Terminalserver, DMZ etc. anbefaler vi at oppgraderingen planlegges og utføres av egen IT avdeling, eller av en Handyman konsulent.

Viktig informasjon i forbindelse med oppgraderingen:

  • Ingen brukere kan benytte Handyman Office mens oppgraderingen pågår.
    Mobilbrukere kan selvsagt fortsette å jobbe som normalt, men vil ikke kunne synkronisere enhetene sine før oppgraderingen er ferdig
  • Alle integrasjoner mot Handyman bør stoppes manuelt.
  • Handyman tjenester (Synkroniseringsserver, FileImport, JobAgent) vil bli stoppet automatisk under oppgraderingen.
  • Alle brukere som har installert Handyman Office lokalt på sin PC (ikke via Terminalserver/Citrix etc.) må oppgradere sin versjon, dette gjøres automatisk når bruker logger på Handyman.

Vi anbefaler en omstart av server etter installering. Denne kan også planlegges utenfor arbeidstid og må ikke gjennomføres direkte etter oppgraderingen.

Synkroniseringsserver finner du i Handyman ControlCenter. Fra Handyman ControlCenter kan du starte og stoppe Synkroniseringsserveren

Dette betyr at oppdateringen av selve programmet gikk fint, men oppdateringen av selve databasen feilet.  Dette kan løses på følgende måte:

Åpne Handyman ControlCenter

Velg fanen «SQL Server»

Velg «Folder for backup»

Sett backup-lokasjon. (Det er anbefalt å velge en backup-lokasjon som SQL-serveren har tilgjengelig. 



Velg så «Upgrade» for å oppgradere databasen manuelt

 

Skulle det fortsatt dukke opp en advarsel om «Installation Failed», vennligst ta kontakt med Handyman Support    

 

Her ser det ut til at lisensen er tildelt, og da bør følgende punkter kontrolleres:

  1. Har deltager lagt inn korrekt brukernavn og passord?
    1. Gå til Innstillinger > Tilkoblinger > "Oppgi legitimasjon"  på mobilen
    2. PS! Brukernavn skal inneholde både kundenummer og brukernavnet: kundeid_brukernavn 
  2. Har dere konfigurert lønnsarter som skal brukes til GPS reiselogg?
    1. I Handyman Office gå til Konfigurasjon > Lønnsarter
    2. Gå inn på lønnsarten som skal brukes med kjøreboken
    3. Velg fliken "Kjørebok/GPS reiselogg"
    4. Kontroller at det er avhuket i boksen for "Tilgjengelig for registrering av GPS-reiselogg"

Last ned brukerveiledning her...

Se brukerveiledningen her...

Handyman kan ikke startes uten lisens. Fra versjon 6.2.936 og nyere så benytter vi et nytt lisenssystem som krever en aktiveringsnøkkel som utstedes av Handyman.

  • Aktiveringsnøkkel blir distribuert per epost til kunde.
  • Hvis du starter Handyman Office uten lisens får du umiddelbart spørsmål om aktiveringsnøkkel hvis denne ikke allerede er aktivert.

Se brukerveiledning her...

Se brukerveiledning her...

Handyman Office 8 er kompatibel med SQL Server 2008R2 og nyere.
1. Åpne Handyman Control Center
2. Velg SQL Server


3. Punkt 1 på bildet viser informasjon om installert SQL Server versjon
- Er Microsoft SQL Server 2005 installert: ta kontakt med support@gsgroup.no for å planlegge oppgradering av denne.
- Er Microsoft SQL Server 2008R2 eller nyere installert kan dere oppgradere Handyman Office.
- Punkt 2 viser størrelsen på den valgte databasen i KB. Har dere SQL Server Express eller Foundation Edition som dere ser i punkt 1 må dere være klar over begrensningene disse versjonene har. Du må regne med at databasen vil vokse ca. 20% etter oppgradering fra versjon eldre versjon til versjon 8. Om Handyman databasen blir større enn 10 GB etter oppgraderingen, vil ikke Handyman Office fungere som den skal, og dere må da oppgradere til en annen versjon før dere oppgradere.

Viktig informasjon til deg som bruker Handyman og SQL-server 2008

Teknologien går fort og for å møte de nyeste kravene som stilles for å gi våre kunder den beste opplevelsen av Handyman, gjør vi nå endringer på hvilke SQL-versjoner som kan benyttes. 

Det er kjent at Microsoft allerede i juni 2019 stoppet support av denne versjonen.  Vi i GSGroup vil tilby support på SQL-server 2008 fram til 01.01.2020. 

De av dere som fortsatt har denne modellen kan få hjelp til å gå over til den nyeste versjonen. Det er en enkel overgang som krever lite arbeid, og våre konsulenter står klare til å hjelpe dersom det er behov for det. 

Dersom dere ønsker mer informasjon eller hjelp til å gå over til den nyeste versjonen, ta kontakt på +47 22 00 40 00 eller support@gsgroup.no 

Ja det stemmer. Oppgradering er kun mulig med SQL Server 2008R2 eller nyere. Dere må oppgradere SQL serveren. NB! Vi anbefaler på det sterkeste at oppgradering av SQL server utføres av GSGroup eller konsulenter verifisert av oss. Ved forsøk på å oppgradere til Handyman Office 8 med SQL Server 2005 vil dere bli presentert med en feilmelding, og oppgraderingen blir avbrutt.

nedlastinger

Last ned Handyman Mobile her...