Til innholdet

ressursplanlegger

En brukervennlig løsning for kortsiktig og langsiktig ressursplanlegging i bedriften

Ressursplanleggeren i Handyman er et intuitivt og brukervennlig ressursstyringsverktøy, bygget som en egen applikasjon som startes fra Handyman Office. Ressursplanleggeren er nå laget helt på nytt i 2020 for å kunne håndtere veldig store mengder ordre og deltagere. I tillegg er det mange små og store forbedringer for å effektivisere den daglige planleggingen av ordrene som skal utføres.

I planleggeren kan saksbehandler enkelt håndtere teknikere med dags, ukes – og månedsplaner. Med ordre i fokus drar saksbehandler ordre over på ønsket tekniker, og tekniker blir satt som deltaker på oppdraget. Et oppdrag kan ha flere deltakere – den første teknikeren som blir tilegnet oppdraget, blir satt som hovedansvarlig. Hver enkelt deltager kan også ha mange avtaler/oppgaver på samme ordre slik at man planlegge større oppdrag i detalj.


Forhåndsplanlegging

Øverste rad i planleggeren er ordre som ikke er tildelt noen deltagere enda. Her kan man forhånds-planlegge ordren uten at man vet hvem som skal utføre jobben. Ordrene har forskjellige farger avhengig av hva som er valgt på ordrekategorien. Dette gir rask oversikt over hvilke typer oppdrag man skal tildele.

Planlegging

I listen under kalenderen finner man valgte ordre fra ordlisten eller de man velger å søke frem her for å planlegge. Det finnes mange muligheter for hurtigfilteringer på høyre side, og man kan også lagre egne søk for hurtig å ha en liste med ordre som man skal planlegge.

Man legger til deltagere på ordre ved å dra ordren inn i kalenderen på den personen man vil eller bruke knappen i verktøylinjen for ordrelisten.

 

Utvalget av personer man skal planlegge for styreres av hver enkelt bruker slik at man kan lett ha oversikt over sitt eget "team". Her kan man også filtrere etter mange forskjellige kriterier og lagre sine egne søk.

Innstillinger

Planleggeren har mange forskjellige innstillinger og muligheter som kontrolleres fra verktøy linjen på toppen:

  • Visning – tidslinje eller andre avgrensede tidsrom
  • Zoom-nivå
  • Flytt forfalte oppgaver frem til i dag. Rask re-planlegging av det man ikke rakk i går
  • Se bare valgt ordre i tidslinjen
  • Innstillinger mm.

I innstillingene velger man hvilken informasjon som skal vises på oppgavene og på "boblen" som vises når man holder musen over en oppgave.

hvordan bruke den nye planleggeren

Vi har laget flere videoer som viser hvordan man benytter den nye planleggeren.
Klikk her for å lære mere om hvordan Handyman Ressurplanlegger virker.